1. Pulite cù l'acetu
1. Aghjunghjite 1 tazza (240 ml) d'acitu biancu à a tazza
L'acitu biancu hè un detergente naturale chì hè ligeramente acidicu ma ùn danneggerà micca a collana. Versate un pocu in una ciotola o un piattu pocu prufondu abbastanza grande per cuntene a vostra collana.
Pudete truvà l'acitu biancu in a maiò parte di i magazini di casa o alimentari.
L'acitu ùn dannigherà micca i ghjuvelli, ma pò dannighjà qualsiasi metallu preziosu o pietra preziosa.
L'acetu hè eccellente per caccià a ruggine, ma micca cusì efficace quandu hè appannata.
2. Immergete cumpletamente a collana in l'acetu
Assicuratevi chì tutte e parte di a collana sianu sottu à l'acetu, in particulare e zone arrugginite. Se necessariu, aghjunghjite più acetu in modu chì a collana sia cumpletamente cuperta.
3. Lasciate ripusà a vostra collana per circa 8 ore
L'acetu ci vulerà tempu per caccià a ruggine da a collana. Pone a tazza in qualchì locu induve ùn serà micca disturbata durante a notte è verificatela a mane.
Attenzione: Ùn mette micca a tazza direttamente à u sole o scaldarà l'acetu.
4. Asciugate a ruggine cù una spazzola di denti
Toglie a to collana da l'acetu è mettila nantu à un asciugamanu. Aduprate una spazzola di denti per strofinà delicatamente a ruggine da a collana finu à ch'ella sia di novu pulita. Sè a to collana hà assai ruggine, pudete lascià la in ammollo per altri 1 o 2 secondi.
Ore.
A spazzola di denti hà setole morbide chì ùn graffieranu micca a vostra collana.
5. Sciacquate a vostra collana in acqua fredda
Assicuratevi chì tuttu l'acitu sia sparitu per ùn dannà micca e parte di a collana. Cuncentrate l'acqua nantu à e zone particularmente arrugginite per puliscele.
L'acqua fredda hè più dolce per i vostri gioielli chè l'acqua calda.
6. Asciugate a collana cù un pannu pulitu.
Assicuratevi chì a vostra collana sia cumpletamente asciutta prima di purtalla o di rimettella. Sè a vostra collana si bagna, pò arrugginisce di novu. Aduprate un pannu pulitu per evità di graffià i ghjuvelli.
2. Aduprate u liquidu per lavà i piatti
1. Mischiate 2 gocce di sapone per piatti cù 1 tazza (240 ml) d'acqua tiepida
Aduprate una piccula ciotola per mischjà l'acqua calda di u lavandinu cù un pocu di sapone per piatti dolce. Se pussibule, pruvate à aduprà sapone per piatti senza prufume è senza coloranti per prutege a superficia di a collana.
Cunsigliu: U sapone per i piatti hè delicatu nantu à i ghjuvelli è ùn pruvucarà micca reazzioni chimiche. Funziona megliu nantu à e collane chì ùn sò micca assai appannate o quelle chì sò placcate in metallu piuttostu chè tutte in metallu.
2. Aduprate e dite per sfregà a collana in acqua è sapone.
Immergete e vostre collane è catene in l'acqua è assicuratevi ch'elle sianu cumpletamente immerse. Asciugate delicatamente a superficia di u pendente è di a catena per caccià a ruggine o a ruggine.
Aduprà e dite più delicatamente chè un pannu o una spugna pò graffià i ghjuvelli delicati.
3. Sciacquate a collana cù acqua tiepida
Assicuratevi chì ùn ci sia micca residui di sapone nantu à a collana per evità di lascià macchie scure. Aduprate acqua calda per rimuovere qualsiasi zona appannata supplementari.
U sapone di lavaggio a secco pò scolorisce a vostra collana è fà la sembrà irregulare.
4. Asciugate a collana cù un pannu pulitu.
Prima di l'usu, assicuratevi chì u vostru pannu sia cumpletamente senza polvere è detriti. Picchiate delicatamente a vostra collana per assicurassi ch'ella sia cumpletamente asciutta prima di mette la via.
Almacenà a vostra collana in l'umidità pò causà più ruggine o appannamentu.
Sè a vostra collana hè d'argentu, applicate un pocu di lucidatura per argentu à a so superficia per mantene a so lucentezza.
3. Mischiate u bicarbonatu di sodiu è u sale
1. Rivestite una piccula ciotola cù carta d'aluminiu
Mantene a parte lucida di a foglia d'aluminiu rivolta versu l'altu. Sceglite una ciotola chì pò cuntene circa 1 gradu C (240 ml) di liquidu.
A foglia d'aluminiu crea una reazione elettrolitica chì elimina l'ossidazione è a ruggine senza dannà u metallu di a collana.
2. Mischiate 1 cucchiaia (14 grammi) di bicarbonatu di sodiu è 1 cucchiaia (14 grammi) di sale di tavola cù acqua tiepida.
Scaldate 1 gradu C (240 ml) d'acqua tiepida in u microonde finu à ch'ella sia calda ma micca bullente. Versate l'acqua in una ciotola cù carta d'aluminiu è aghjunghjite u bicarbonatu di sodiu è u sale di tavola finu à ch'elli sianu cumpletamente dissolti.
U bicarbonatu di sodiu hè un detergente naturale ligeramente causticu. Elimina l'ossidazione da l'oru è l'argentu, è ancu a ruggine da l'acciaiu o da i ghjuvelli.
3. Immergete a collana in a mistura è assicuratevi ch'ella tocchi a lamina d'aluminiu
Fate attenzione quandu mettite a collana in a tazza perchè l'acqua hè sempre calda. Assicuratevi chì a collana tocchi u fondu di a tazza in modu chì sia in cuntattu cù a foglia d'aluminiu.
4. Lasciate ripusà a collana per 2 à 10 minuti
Sicondu quantu hè appannata o arrugginita a vostra collana, pudete avè bisognu di lascià ripusà per 10 minuti interi. Pudete nutà qualchì piccula bolla nantu à a collana, questu hè solu a reazione chimica chì elimina a ruggine.
Sè a vostra collana ùn hè micca arrugginita, pudete caccià la dopu à 2 o 3 minuti.
5. Sciacquate a vostra collana in acqua fredda
Aduprate una pinza per caccià a collana da l'acqua calda è pulitela sottu à l'acqua fredda in u lavandinu. Assicuratevi chì ùn ci sianu residui di sale o bicarbonatu di sodiu per ch'elli ùn stanu micca longu nantu à a vostra collana.
Cunsigliu: Versate a suluzione di bicarbonatu di sodiu è di sale in u scaricu per scartà.
6. Asciugate a collana cù un pannu pulitu.
Pone a collana nantu à un pannu pianu, piegatela delicatamente è lasciate asciugà a collana tamponendu. Lasciate asciugà a collana per 1 ora prima di rimettela per impedisce a ruggine, o portatela subitu è gode di u so novu aspettu brillanti.
A ruggine pò furmà si nantu à i collani quand'elli sò lasciati in cundizioni umide o umide.
Data di publicazione: 18 settembre 2023
