Introduzione à i prucessi cumuni di trattamentu termicu per e catene à rulli
In u prucessu di fabricazione di catene à rulli, u prucessu di trattamentu termicu hè un ligame chjave per migliurà e so prestazioni. Attraversu u trattamentu termicu, a resistenza, a durezza, a resistenza à l'usura è a tenacità di e catene à rulli ponu esse significativamente migliurate, allargendu cusì a so vita di serviziu è rispondendu à i requisiti d'usu in varie cundizioni di travagliu cumplesse. Quì sottu hè una introduzione dettagliata à parechji prucessi cumuni di trattamentu termicu per e catene à rulli:
I. Prucessu di tempra è rinvenimentu
(I) Temperazione
A tempra hè un prucessu di riscaldamentu di a catena à rulli à una certa temperatura (di solitu sopra Ac3 o Ac1), mantenendula calda per un certu periodu di tempu, è poi raffreddalla rapidamente. U so scopu hè di fà chì a catena à rulli ottenga una struttura martensitica di alta durezza è alta resistenza. I mezi di tempra cumunimenti usati includenu acqua, oliu è acqua salata. L'acqua hà una velocità di raffreddamentu rapida è hè adatta per catene à rulli cù forme semplici è dimensioni chjuche; l'oliu hà una velocità di raffreddamentu relativamente lenta è hè adattatu per catene à rulli cù forme cumplesse è dimensioni grandi.
(II) Temperazione
A rinvenitura hè un prucessu di riscaldamentu di a catena à rulli temprata à una certa temperatura (di solitu sottu à Ac1), mantenendula calda, è dopu raffreddalla. U so scopu hè di eliminà a tensione interna generata durante u prucessu di tempra, aghjustà a durezza è migliurà a tenacità. Sicondu a temperatura di rinvenitura, pò esse divisa in rinvenitura à bassa temperatura (150 ℃-250 ℃), rinvenitura à media temperatura (350 ℃-500 ℃) è rinvenitura à alta temperatura (500 ℃-650 ℃). A rinvenitura à bassa temperatura pò ottene una struttura di martensite temprata cù alta durezza è bona tenacità; a rinvenitura à media temperatura pò ottene una struttura di troostite temprata cù alta resistenza à u snervamentu è bona plasticità è tenacità; a rinvenitura à alta temperatura pò ottene una struttura di troostite temprata cù bone proprietà meccaniche cumplete.
2. Prucessu di carburazione
A carburazione hè di fà penetrà l'atomi di carboniu in a superficia di a catena à rulli per furmà un stratu carburatu à altu cuntenutu di carboniu, migliurendu cusì a durezza superficiale è a resistenza à l'usura, mentre chì u core mantene sempre a tenacità di l'acciaiu à bassu cuntenutu di carboniu. I prucessi di carburazione includenu a carburazione solida, a carburazione à gas è a carburazione liquida. Trà elli, a carburazione à gas hè a più aduprata. Piazzendu a catena à rulli in una atmosfera di carburazione, l'atomi di carboniu sò infiltrati in a superficia à una certa temperatura è tempu. Dopu a carburazione, a tempra è u rinvenimentu à bassa temperatura sò generalmente necessarii per migliurà ulteriormente a durezza superficiale è a resistenza à l'usura.
3. Prucessu di nitrurazione
A nitrurazione consiste à infiltrà l'atomi d'azotu in a superficia di a catena à rulli per furmà nitruri, migliurendu cusì a durezza superficiale, a resistenza à l'usura è a resistenza à a fatica. U prucessu di nitrurazione include a nitrurazione gassosa, a nitrurazione ionica è a nitrurazione liquida. A nitrurazione gassosa consiste à piazzà a catena à rulli in un'atmosfera chì cuntene azotu, è à una certa temperatura è tempu, permette à l'atomi d'azotu di infiltrà a superficia. A catena à rulli dopu a nitrurazione hà una durezza superficiale elevata, una bona resistenza à l'usura è una piccula deformazione, chì hè adatta per e catene à rulli cù forme cumplesse.
4. Prucessu di carbonitrurazione
A carbonitrurazione consiste à infiltrà u carbone è l'azotu in a superficia di a catena à rulli à u listessu tempu per furmà carbonitruri, migliurendu cusì a durezza superficiale, a resistenza à l'usura è a resistenza à a fatica. U prucessu di carbonitrurazione include a carbonitrurazione gassosa è a carbonitrurazione liquida. A carbonitrurazione gassosa consiste à mette a catena à rulli in una atmosfera chì cuntene carbone è azotu, è à una certa temperatura è tempu, permette à u carbone è à l'azotu di infiltrà a superficia à u listessu tempu. A catena à rulli dopu a carbonitrurazione hà una durezza superficiale elevata, una bona resistenza à l'usura è una bona prestazione anti-morsu.
5. Prucessu di ricottura
A ricottura hè un prucessu in u quale a catena à rulli hè riscaldata à una certa temperatura (di solitu 30-50 ℃ sopra Ac3), mantenuta calda per un certu periodu di tempu, raffreddata lentamente sottu à 500 ℃ cù u fornu, è poi raffreddata à l'aria. U so scopu hè di riduce a durezza, migliurà a plasticità è a tenacità, è facilità a trasfurmazione è u trattamentu termicu successivu. A catena à rulli dopu a ricottura hà una struttura uniforme è una durezza moderata, chì pò migliurà e prestazioni di taglio.
6. Prucessu di nurmalizazione
A nurmalizazione hè un prucessu in u quale a catena à rulli hè riscaldata à una certa temperatura (di solitu sopra à Ac3 o Acm), mantenuta calda, cacciata da u fornu è raffreddata à l'aria. U so scopu hè di raffinà i grani, rende a struttura uniforme, migliurà a durezza è a resistenza, è migliurà e prestazioni di taglio. A catena à rulli dopu a nurmalizazione hà una struttura uniforme è una durezza moderata, chì pò esse aduprata cum'è trattamentu termicu finale o cum'è trattamentu termicu preliminare.
7. Prucessu di trattamentu di l'invecchiamentu
U trattamentu di l'invecchiamentu hè un prucessu in u quale a catena à rulli hè riscaldata à una certa temperatura, mantenuta calda per un certu periodu di tempu, è poi raffreddata. U so scopu hè di eliminà u stress residuale, stabilizà a dimensione è migliurà a resistenza è a durezza. U trattamentu di l'invecchiamentu hè divisu in invecchiamentu naturale è invecchiamentu artificiale. L'invecchiamentu naturale consiste à mette a catena à rulli à temperatura ambiente o in cundizioni naturali per un bellu pezzu per eliminà gradualmente u so stress residuale; l'invecchiamentu artificiale consiste à riscaldà a catena à rulli à una temperatura più alta è à eseguisce u trattamentu di l'invecchiamentu in un tempu più cortu.
8. Prucessu di tempra superficiale
A tempra superficiale hè un prucessu di riscaldamentu di a superficia di a catena à rulli à una certa temperatura è di raffreddamentu rapidu. U so scopu hè di migliurà a durezza superficiale è a resistenza à l'usura, mentre chì u core mantene sempre una bona tenacità. I prucessi di tempra superficiale includenu a tempra superficiale per riscaldamentu per induzione, a tempra superficiale per riscaldamentu à fiamma è a tempra superficiale per riscaldamentu à cuntattu elettricu. A tempra superficiale per riscaldamentu per induzione utilizza u calore generatu da a corrente indotta per riscaldà a superficia di a catena à rulli, chì hà i vantaghji di una velocità di riscaldamentu rapida, una bona qualità di tempra è una piccula deformazione.
9. Prucessu di rinfurzamentu di a superficia
U prucessu di rinfurzamentu di a superficia hè di furmà un stratu di rinfurzamentu cù proprietà speciali nantu à a superficia di a catena à rulli per mezu di metudi fisichi o chimichi, migliurendu cusì a durezza di a superficia, a resistenza à l'usura è a resistenza à a fatica. I prucessi cumuni di rinfurzamentu di a superficia includenu a pallinatura, u rinfurzamentu di a laminazione, u rinfurzamentu di l'infiltrazione di metalli, ecc. A pallinatura hè di utilizà pallini à alta velocità per impattà a superficia di a catena à rulli, in modu chì a tensione di compressione residuale sia generata nantu à a superficia, migliurendu cusì a resistenza à a fatica; u rinfurzamentu di a laminazione hè di utilizà strumenti di laminazione per laminà a superficia di a catena à rulli, in modu chì a superficia pruduce una deformazione plastica, migliurendu cusì a durezza di a superficia è a resistenza à l'usura.
10. Prucessu di boriding
A borurazione consiste à infiltrà l'atomi di boru in a superficia di a catena à rulli per furmà boruri, migliurendu cusì a durezza superficiale è a resistenza à l'usura. I prucessi di borurazione includenu a borurazione à gas è a borurazione à liquidu. A borurazione à gas consiste à piazzà a catena à rulli in un'atmosfera chì cuntene boru, è à una certa temperatura è tempu, permette à l'atomi di boru di infiltrà si in a superficia. A catena à rulli dopu a borurazione hà una durezza superficiale elevata, una bona resistenza à l'usura è una bona prestazione anti-morsu.
11. Prucessu di trattamentu termicu di tempra secundaria cumposta
U trattamentu termicu di tempra secundaria cumposta hè un prucessu di trattamentu termicu avanzatu, chì migliora significativamente e prestazioni di e catene à rulli attraversu dui prucessi di tempra è rinvenimentu. Stu prucessu include di solitu i seguenti passi:
(I) Prima spegnimentu
A catena à rulli hè riscaldata à una temperatura più alta (di solitu più alta di a temperatura di tempra cunvinziunale) per austenitizà cumpletamente a so struttura interna, è dopu raffreddata rapidamente per furmà una struttura martensitica. U scopu di questu passu hè di migliurà a durezza è a resistenza di a catena à rulli.
(II) Prima tempera
A catena à rulli dopu à a prima tempra hè riscaldata à una temperatura media (di solitu trà 300 ℃-500 ℃), mantenuta calda per un certu periodu di tempu è poi raffreddata. U scopu di questu passu hè di eliminà a tensione interna generata durante u prucessu di tempra, aghjustendu a durezza è migliurendu a tenacità.
(III) Seconda tempra
A catena à rulli dopu à a prima tempra hè riscaldata di novu à una temperatura più alta, ma ligeramente più bassa di a prima temperatura di tempra, è dopu raffreddata rapidamente. U scopu di questu passu hè di affinà ulteriormente a struttura martensitica è di migliurà a durezza è a resistenza à l'usura di a catena à rulli.
(IV) Seconda tempera
A catena à rulli dopu à a seconda tempra hè riscaldata à una temperatura più bassa (di solitu trà 150 ℃-250 ℃), mantenuta calda per un certu periodu di tempu è poi raffreddata. U scopu di questu passu hè di eliminà ulteriormente a tensione interna, stabilizà a dimensione è mantene una alta durezza è resistenza à l'usura.
12. Prucessu di carburazione liquida
A cementazione liquida hè un prucessu particulare di cementazione chì permette à l'atomi di carbone di penetrà in a superficia immergendu a catena à rulli in un mediu di cementazione liquidu. Stu prucessu hà i vantaghji di una velocità di cementazione rapida, un stratu di cementazione uniforme è una bona cuntrollabilità. Hè adattatu per catene à rulli cù forme cumplesse è esigenze di precisione dimensionale elevate. Dopu a cementazione liquida, a tempra è u rinvenimentu à bassa temperatura sò generalmente necessarii per migliurà ulteriormente a durezza superficiale è a resistenza à l'usura.
13. Prucessu di indurimentu
L'indurimentu si riferisce à u miglioramentu di a durezza è di a resistenza à l'usura migliurendu a struttura interna di a catena à rulli. I passi specifici sò i seguenti:
(I) Riscaldamentu
A catena à rulli hè riscaldata à a temperatura di indurimentu per dissolve è diffondere elementi cum'è u carbone è l'azotu in a catena.
(ii) Isolamentu
Dopu avè righjuntu a temperatura di indurimentu, mantene un certu tempu d'insulazione per fà chì l'elementi si diffondanu uniformemente è formanu una suluzione solida.
(iii) Raffreddamentu
Raffreddate rapidamente a catena, a suluzione solida formerà una struttura à grana fina, migliurà a durezza è a resistenza à l'usura.
14. Prucessu d'infiltrazione di metalli
U prucessu d'infiltrazione di metalli hè di infiltrà elementi metallichi in a superficia di a catena à rulli per furmà cumposti metallichi, migliurendu cusì a durezza superficiale è a resistenza à l'usura. I prucessi cumuni d'infiltrazione di metalli includenu a cromizazione è l'infiltrazione di vanadiu. U prucessu di cromizazione hè di mette a catena à rulli in una atmosfera chì cuntene cromu, è à una certa temperatura è tempu, l'atomi di cromu s'infiltranu in a superficia per furmà cumposti di cromu, migliurendu cusì a durezza superficiale è a resistenza à l'usura.
15. Prucessu d'aluminizazione
U prucessu d'aluminizazione hè di infiltrà l'atomi d'aluminiu in a superficia di a catena à rulli per furmà cumposti d'aluminiu, migliurendu cusì a resistenza à l'ossidazione è a resistenza à a corrosione di a superficia. I prucessi d'aluminizazione includenu l'aluminizazione à gas è l'aluminizazione liquida. L'aluminizazione à gas hè di piazzà a catena à rulli in una atmosfera chì cuntene aluminiu, è à una certa temperatura è tempu, l'atomi d'aluminiu s'infiltranu in a superficia. A superficia di a catena à rulli dopu l'infiltrazione d'aluminiu hà una bona resistenza à l'ossidazione è à a corrosione, è hè adatta per l'usu in ambienti à alta temperatura è corrosivi.
16. Prucessu d'infiltrazione di rame
U prucessu d'infiltrazione di rame hè di infiltrà l'atomi di rame in a superficia di a catena à rulli per furmà cumposti di rame, migliurendu cusì a resistenza à l'usura di a superficia è e prestazioni anti-morsu. U prucessu d'infiltrazione di rame include l'infiltrazione di rame gassoso è l'infiltrazione di rame liquidu. L'infiltrazione di rame gassoso hè di piazzà a catena à rulli in una atmosfera chì cuntene rame, è à una certa temperatura è tempu, l'atomi di rame sò infiltrati in a superficia. A superficia di a catena à rulli dopu l'infiltrazione di rame hà una bona resistenza à l'usura è prestazioni anti-morsu, è hè adatta per l'usu in cundizioni d'alta velocità è di carichi pesanti.
17. Prucessu d'infiltrazione di titaniu
U prucessu d'infiltrazione di titaniu hè di infiltrà l'atomi di titaniu in a superficia di a catena à rulli per furmà cumposti di titaniu, migliurendu cusì a durezza superficiale è a resistenza à l'usura. U prucessu d'infiltrazione di titaniu include l'infiltrazione di titaniu gassoso è l'infiltrazione di titaniu liquidu. L'infiltrazione di titaniu gassoso hè di piazzà a catena à rulli in una atmosfera chì cuntene titaniu, è à una certa temperatura è tempu, l'atomi di titaniu sò infiltrati in a superficia. A superficia di a catena à rulli dopu l'infiltrazione di titaniu hà una bona durezza è resistenza à l'usura, è hè adatta per e cundizioni di travagliu cù esigenze di alta durezza è alta resistenza à l'usura.
18. Prucessu di cobaltaggio
U prucessu di cobaltazione hè di infiltrà l'atomi di cobaltu in a superficia di a catena à rulli per furmà cumposti di cobaltu, migliurendu cusì a durezza è a resistenza à l'usura di a superficia. U prucessu di cobaltazione include a cobaltazione à gas è a cobaltazione liquida. A cobaltazione à gas hè di mette a catena à rulli in una atmosfera chì cuntene cobaltu, è à una certa temperatura è tempu, l'atomi di cobaltu sò infiltrati in a superficia. A superficia di a catena à rulli dopu a cobaltazione hà una bona durezza è resistenza à l'usura, è hè adatta per e cundizioni di travagliu cù esigenze di alta durezza è alta resistenza à l'usura.
19. Prucessu di zirconizazione
U prucessu di zirconizazione hè di infiltrà l'atomi di zirconiu in a superficia di a catena à rulli per furmà cumposti di zirconiu, migliurendu cusì a durezza è a resistenza à l'usura di a superficia. U prucessu di zirconizazione include a zirconizazione à gas è a zirconizazione liquida. A zirconizazione à gas hè di mette a catena à rulli in una atmosfera chì cuntene zirconiu, è à una certa temperatura è tempu, l'atomi di zirconiu sò infiltrati in a superficia. A superficia di a catena à rulli dopu a zirconizazione hà una bona durezza è resistenza à l'usura, è hè adatta per e cundizioni di travagliu cù esigenze di alta durezza è alta resistenza à l'usura.
20. Prucessu d'infiltrazione di molibdenu
U prucessu d'infiltrazione di molibdenu hè di infiltrà l'atomi di molibdenu in a superficia di a catena à rulli per furmà cumposti di molibdenu, migliurendu cusì a durezza è a resistenza à l'usura di a superficia. U prucessu d'infiltrazione di molibdenu include l'infiltrazione di molibdenu gassoso è l'infiltrazione di molibdenu liquidu. L'infiltrazione di molibdenu gassoso hè di piazzà a catena à rulli in una atmosfera chì cuntene molibdenu, è à una certa temperatura è tempu, permette à l'atomi di molibdenu di infiltrà a superficia. A superficia di a catena à rulli dopu l'infiltrazione di molibdenu hà una bona durezza è resistenza à l'usura, è hè adatta per e cundizioni di travagliu chì richiedenu alta durezza è alta resistenza à l'usura.
Data di publicazione: 21 di lugliu di u 2025
