Nutizie - Requisiti igienici per e catene à rulli in e macchine per a trasfurmazione di l'alimentu

Requisiti igienici per e catene à rulli in e macchine per a trasfurmazione di l'alimentu

I. Quadru Standard Internaziunale Core per e Catene à Rulli Igieniche

I requisiti igienici per e catene à rulli in i machini di trasfurmazione alimentaria ùn sò micca isolati, ma integrati in un sistema di sicurezza alimentaria unificatu à u livellu mundiale, chì aderisce principalmente à trè categurie di norme:
Certificazione di Materiale à Cuntattu Alimentare: FDA 21 CFR §177.2600 (USA), EU 10/2011 (UE) è NSF/ANSI 51 stipulanu chjaramente chì i materiali di a catena devenu esse non tossichi, inodori è avè un livellu di migrazione di metalli pesanti ≤0,01 mg/dm² (conforme à i testi ISO 6486);
* **Norme di cuncepimentu di l'igiene di e macchine:** A certificazione EHEDG di tipu EL di classe I richiede chì l'apparecchiature ùn abbianu micca zone insalubri, mentre chì EN 1672-2: 2020 regula i principii di cumpatibilità di pulizia è di cuntrollu di i risichi per e macchine per a trasfurmazione di l'alimentu;
* **Requisiti specifichi di l'applicazione:** Per esempiu, l'industria lattiera hà bisognu di risponde à i requisiti di resistenza à a ruggine in ambienti cù alta umidità è corrosivi, è l'attrezzatura di panificazione hà bisognu di resiste à e fluttuazioni di temperatura da -30 ℃ à 120 ℃.

II. Base di igiene è sicurezza per a selezzione di i materiali

1. Materiali metallichi: Un equilibriu trà resistenza à a corrosione è non tossicità
Priurità à l'acciaiu inox austeniticu 316L, chì offre una resistenza à a corrosione di più di u 30% megliu cà l'acciaiu inox 304 in ambienti chì cuntenenu cloru (cum'è a pulizia di a salamoia), impediscendu a contaminazione alimentaria causata da a corrosione di i metalli.
Evitate l'usu di acciaio à u carbone ordinariu o leghe micca certificate, postu chì sti materiali liberanu facilmente ioni di metalli pesanti è ùn sò micca resistenti à l'agenti di pulizia acidi o alcalini utilizati in a trasfurmazione di l'alimentu (cum'è 1-2% NaOH, 0,5-1% HNO₃).

2. Cumponenti Non Metallici: A Conformità è a Certificazione sò Chjave
I rulli, e maniche è altri cumpunenti ponu aduprà materiale UHMW-PE certificatu da a FDA, chì hà una superficia liscia è densa, ùn aderisce micca facilmente à u zuccheru, u grassu o altri residui, è hè resistente à u lavaggio à alta pressione è à a corrosione disinfettante.
I cumpunenti di plastica devenu risponde à i standard di materiale blu o biancu specifichi di l'industria alimentaria per evità u risicu di migrazione di pigmenti (per esempiu, i cumpunenti di plastica di e catene sanitarie igus serie TH3).

III. Principii di ottimizazione di l'igiene di u disignu strutturale

A differenza principale trà e catene à rulli igieniche è e catene industriali ordinarie stà in u so "design senza angolo morto", chì richiede specificamente i seguenti:

Requisiti di superficia è anguli:
Trattamentu di lucidatura à specchiu cù una rugosità superficiale Ra≤0.8μm per riduce l'adesione microbica;
Tutti i raggi di l'anguli interni ≥6,5 mm, eliminendu anguli acuti è rientranze. Un studiu di casu di l'attrezzatura di trasfurmazione di a carne mostra chì l'ottimizazione di u raghju di l'angulu internu da 3 mm à 8 mm hà riduttu u tassu di crescita microbica di u 72%;
Cuncepimentu di smontaggio è drenaggiu:
Struttura modulare chì supporta un smontaggio è un assemblaggio rapidi (tempu ideale di smontaggio è assemblaggio ≤10 minuti) per una pulizia profonda faciule;
I canali di drenaggiu devenu esse riservati in i spazii di a catena per impedisce i residui d'acqua dopu u risciacquu. U disignu apertu di a catena à rulli pò migliurà l'efficienza CIP (pulizia in situ) di u 60%;
Prutezzione di sigillatura migliorata:
I cumpunenti di i cuscinetti adottanu una doppia guarnizione à labirintu + labbru, ottenendu una classificazione d'impermeabilità IP69K cù un spessore di bloccu ≥0,5 mm. E particelle solide è i liquidi devenu esse impediti di entre; e strutture di bulloni esposti sò pruibite per evità chì e fessure filettate diventinu punti ciechi di pulizia.

IV. Procedure operative di conformità per a pulizia è a lubrificazione

1. Requisiti di compatibilità di pulizia
Resiste à i prucessi di pulizia CIP cù temperature di 80-85 ℃ è pressioni di 1,5-2,0 bar, eliminendu più di u 99% di i residui in 5 minuti; Compatibile cù solventi organici cum'è etanolu è acetone, è ancu disinfettanti di qualità alimentaria, senza sfaldatura di u rivestimentu o invecchiamentu di u materiale.
2. Norme d'igiene per i sistemi di lubrificazione
Deve esse adupratu un lubrificante di qualità alimentaria di qualità NSF H1, o una struttura autolubrificante (cum'è i rulli autolubrificanti fatti di materiale UHMW-PE) deve esse aduttata per eliminà u risicu di contaminazione di l'alimentu da lubrificante; L'aghjunta di grassu micca alimentariu durante u funziunamentu di a catena hè pruibita, è i vechji residui di lubrificante devenu esse eliminati accuratamente durante a manutenzione per evità a contaminazione incrociata.

V. Linee guida di selezzione è di mantenimentu

1. Principiu di selezzione basatu annantu à scenarii

 

2. Punti chjave di mantenimentu
* Pulizia cutidiana: Dopu l'operazione, caccià i residui da e fessure di a piastra di a catena è da e superfici di i rulli. Lavà à alta pressione è asciugare accuratamente per impedisce a condensazione è a crescita batterica.
* Ispezione regulare: Rimpiazzate subitu a catena quandu u so allungamentu supera u 3% di a lunghezza nominale. Verificate simultaneamente l'usura di i denti di a ruota dentata per impedisce l'usura accelerata da l'usu di pezzi vechji è novi inseme.
* Verificazione di cunfurmità: Passate a prova di biofluorescenza ATP (valore RLU ≤30) è a prova di sfida microbica (residu ≤10 CFU/cm²) per assicurà chì i standard d'igiene sianu rispettati.

Cunclusione: U Valore Fundamentale di e Catene à Rulli Igieniche
L'igiene è a sicurezza di e macchine per a trasfurmazione di l'alimentu hè un prughjettu sistematicu. Cum'è una cumpunente chjave di trasmissione, a cunfurmità di e catene à rulli determina direttamente a basa di sicurezza di u pruduttu alimentariu finale. L'aderenza à i standard internaziunali in a selezzione di i materiali, u disignu strutturale senza soluzione di continuità è a manutenzione standardizata ùn solu riduce u risicu di contaminazione, ma ottiene ancu un doppiu miglioramentu in a sicurezza alimentaria è in l'efficienza di a produzzione riducendu i tempi di inattività di pulizia è allungendu a vita di serviziu. A scelta di catene à rulli igieniche certificate da EHEDG è da a FDA custruisce essenzialmente a prima è più cruciale barriera igienica per e cumpagnie di trasfurmazione alimentaria.


Data di publicazione: 21 di nuvembre di u 2025